Το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας είναι μια εκπαιδευτική εκδήλωση η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους. Είναι ανοικτό στην κοινωνία και δίνει την ευκαιρία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και επισκέπτες να λάβουν μέρος σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία.
Οι μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου μας σε συνεργασία με τους μαθητές της Ε’ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Λυκόβρυσης δημιούργησαν ένα Παιχνίδι Διαφυγής με τίτλο «Απόδραση από την Ιστοπαγίδα», με το οποίο λάβαμε μέρος στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο με θέμα «To report και το block στο διαδίκτυο είναι θάρρος», που διοργανώθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου (SaferInternet4Kids).
Το έργο αυτό θα το παρουσιάσουμε στο 11ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που θα πραγματοποιηθεί στην Αττι από 10 – 14 Μαΐου 2022.
Το παιχνίδι μας δημιουργήθηκε στο ψηφιακό διαδικτυακό εργαλείο Genially και περιλαμβάνει 6 αποστολές, οι οποίες πρέπει να ολοκληρωθούν με επιτυχία για να κατορθώσουμε να αποδράσουμε. Οι αποστολές πραγματεύονται σοβαρά θέματα σχετικά με το διαδίκτυο και στόχος μας είναι η αφύπνιση όλων για υπεύθυνη και ενεργητική στάση σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ 2021-2022
Λόγω της πανδημίας, οι δια ζώσης επισκέψεις στο χώρο των βιβλιοθηκών και ο δανεισμός βιβλίων έχουν διακοπεί. Για τον λόγο αυτό, πραγματοποιούνται επισκέψεις στα τμήματα των τάξεων του σχολείου μας από την κα Λουκία Μέρμηγκα, Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης. Η επίσκεψη ξεκινά με μια επισκόπηση ώστε τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τα διαφορετικά είδη βιβλίων και να αντιληφθούν τα οφέλη αλλά και την απόλαυση της ανάγνωσης. Γίνεται ανάγνωση ενός σύντομου αλλά χαρακτηριστικού έργου από την Λουκία Μέρμηγκα και ακολουθεί διάλογος και ανάλυση με τα παιδιά. Τέλος, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να δανειστούν για 15 ημέρες, βιβλία που τους προτείνονται ανάλογα με την ηλικία και τα ενδιαφέροντά τους. Οι επισκέψεις συνεχίζονται… Οι προγραμματισμένες εκδηλώσεις στον χώρο του σχολείου μας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και με αυστηρή τήρηση των μέτρων κατά της covid-19, είναι οι εξής:
Από τις εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ 14/4/2022
Η κα Φωτεινάκη θα παρουσιάσει το βιβλίο της «Και η αγάπη; Σε ποιο σπίτι μένει;» στην Γ’ Δημοτικού
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ θα πραγματοποιηθούν τα εξής εκπαιδευτικά προγράμματα
10/5/2022
Για την Δ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
• «Ντετέκτιβ Κλουζ & Kids Mystery Club:
Η υπόθεση των χαμένων κόμικς» Εκπαιδευτικό παιχνίδι μυστηρίου από την ομάδα Mystery Club με αφορμή τη δημοφιλή στα παιδιά σειρά βιβλίων ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΚΛΟΥΖ (εκδόσεις Μεταίχμιο). Οι θαυμαστές του ντετέκτιβ Κλουζ σχεδιάζουν μια έκθεση κόμικς στο σχολείο τους με θέμα τις περιπέτειες του νεαρού ντετέκτιβ. Όμως, ο φύλακας του σχολείου ισχυρίζεται ότι τα φαντάσματα έκλεψαν τα κόμικς και καλεί σε βοήθεια τους ερευνητές του CSI Kids! Έτσι, για πρώτη φορά στην ιστορία, ο ντετέκτιβ Κλουζ θα συνεργαστεί με τους CSI Kids για να αναζητήσουν τα χαμένα κόμικς και να αποδείξουν στον φύλακα ότι δεν υπάρχουν φαντάσματα! Τα παιδιά γίνονται ντετέκτιβ για μία μέρα σε μια ιστορία εμπνευσμένη από τις περιπέτειες του αγαπημένου τους ήρωα. Οι μικροί μας φίλοι καλούνται να ερευνήσουν τεκμήρια και να λύσουν γρίφους ομαδικά, χρησιμοποιώντας γνώσεις και δεξιότητες που καλλιεργούνται στο σχολείο, στα μαθήματα της Ιστορίας, της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Μελέτης Περιβάλλοντος.
Σχεδιασμός: Φιλιώ Λαζανά, συγγραφέας και εκπαιδευτικός Εμψύχωση: Φιλιώ Λαζανά και Αθηνά Μπερδέκα, ηθοποιός και εμψυχώτρια
11/5/2022
Για την Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
• «Πες όχι στο πείραγμα»
• Με αφορμή το ομότιτλο βιβλίο της Τζιλ Χάσον, πάμε να ανακαλύψουμε με τον πιο απλό και διασκεδαστικό τρόπο πώς μπορούμε να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματά μας όταν μας πειράζουν, όταν το πείραγμα καταλήγει σε μπούλινγκ, ή ακόμα κι όταν μπαίνουμε στον πειρασμό να πειράξουμε κάποιον ή κάποια που δεν το θέλει. Μέσα από διαδραστικές ασκήσεις, συζήτηση και άλλες διασκεδαστικές δραστηριότητες μαθαίνουμε εύκολους τρόπους διαχείρισης καταστάσεων κατά τις οποίες ένα πείραγμα μας κάνει να αισθανόμαστε άβολα, ενώ παράλληλα αντιλαμβανόμαστε πότε το πείραγμα δίνει τη θέση του στο μπούλινγκ, ποια συναισθήματα μας γεννά και πώς μπορούμε να το σταματήσουμε. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τα συναισθήματά τους, να αναγνωρίσουν συμπεριφορές που τα δυσκολεύουν και να βελτιώσουν την ενσυναίσθησή τους.
Σχεδιασμός και εμψύχωση: Παιδαγωγική ομάδα Απ’ ουσία
Για την Β ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
• «Τα συναισθήματα και η συμπεριφορά μας»
• Διαδραστική αφήγηση, βιωματικά και θεατρικά παιχνίδια βασισμένα στα βιβλία της σειράς
ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΣ (εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ) μέσα από τα οποία τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τα συναισθήματά τους και τα συναισθήματα των άλλων και ανακαλύπτουν τις έννοιες της συνεργατικότητας, της ευγενούς άμιλλας, του μοιράσματος, της υπευθυνότητας και της ειλικρίνειας. Στο τέλος κατασκευάζουμε όλοι μαζί έναν χάρτη συναισθημάτων ο οποίος μένει ως αναμνηστικό στην τάξη. Μαθητές και δάσκαλος μπορούν να ανατρέχουν σε αυτόν κάθε φορά που θέλουν να μιλήσουν για τα συναισθήματα!
Σχεδιασμός και εμψύχωση: Παιδαγωγική ομάδα Απ’ ουσία
18/5/2022
Για την ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
«Παιχνίδια Φαντασίας - Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής»
Με εργαλεία τα κόλπα και τις ιδέες του αγαπημένου μας Ιταλού συγγραφέα Τζάνι Ροντάρι, και του κλασικού βιβλίου του ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (εκδόσεις Μεταίχμιο), τα παιδιά θα απελευθερώσουν την επινοητική τους ικανότητα, θα διασκεδάσουν ταξιδεύοντας με τη φαντασία τους και θα φτιάξουν τις δικές τους ιστορίες, τις οποίες στη συνέχεια θα μπορούν να ζωντανέψουν! Ένα εργαστήριο που καλλιεργεί τη φαντασία των παιδιών, τους δίνει την ευκαιρία να εκφραστούν ελεύθερα, να έρθουν σε επαφή με διαφορετικά είδη γραπτού και προφορικού λόγου, τους δείχνει τρόπους να οργανώσουν τις ιδέες τους, να δουλέψουν ομαδικά, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση χρησιμοποιώντας δημιουργικά το «λάθος», αλλά κυρίως να ανακαλύψουν με βιωματικό τρόπο ότι η γραφή και η ανάγνωση μπορεί να είναι ένα διασκεδαστικό και δημιουργικό ταξίδι.
Σχεδιασμός και εμψύχωση: Μαρία Τερζάκη, ηθοποιός και εμψυχώτρια
19/5/2022
Για την Γ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
«Παίζω με τους άθλους του Ηρακλή»
Αφήγηση και εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασισμένα στους άθλους του Ηρακλή, με αφορμή τη σειρά ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ και τα βιβλία της Μαρίας Αγγελίδου (εκδόσεις Μεταίχμιο).
Τον καιρό που η Γη ήταν ακόμη καινούρια, τις δουλειές τις πολύ δύσκολες, τις ακατόρθωτες, τις έκαναν οι ήρωες. Και πρώτος ανάμεσά τους ο Ηρακλής, που πήγε να φέρει το χρυσάφι από Βορρά, Δύση και Ανατολή, που βάλθηκε να συγυρίσει και να καθαρίσει όλους τους τόπους και να σώσει τους ανθρώπους από πλημμύρες και άγρια ζώα. Σε αυτό το εργαστήριο τα παιδιά παρακολουθούν τη δραματοποιημένη αφήγηση των άθλων του Ηρακλή, όπως τους απέδωσε με σύγχρονο τρόπο η συγγραφέας Μαρία Αγγελίδου, ενώ παράλληλα συλλέγουν πληροφορίες που θα χρειαστούν στις δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά ακολουθούν στον χάρτη το ταξίδι του Ηρακλή, αναγνωρίζουν τους άθλους όπως αυτοί απεικονίζονται σε αγγεία και γλυπτά και στη συνέχεια διασκεδάζουν παίζοντας παντομίμα, ανακαλύπτουν τη σχέση των άθλων με τα μεταλλεύματα και τα υδραυλικά έργα, εξερευνούν τη σημασία και τον συμβολισμό των άθλων και τέλος δημιουργούν τα ίδια τον δέκατο τρίτο άθλο του Ηρακλή, βάζοντας τον ήρωα να σώσει την ανθρωπότητα από ένα σύγχρονο πρόβλημα.
Σχεδιασμός και εμψύχωση: Μαρία Τερζάκη, ηθοποιός
26/5/2022
Για την Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
• «Φτιάξε το δικό σου βιβλίο: Τόσα βιβλία, τόσο διαφορετικά!»
Τι κάνει τα βιβλία ξεχωριστά; Πόσες μορφές αλλάζουν τα βιβλία από τη γέννησή τους μέχρι σήμερα και πόσο διαφέρουν αυτές μεταξύ τους; Οι μαθητές συμμετέχουν σε ένα κυνήγι κρυμμένων και … παράξενων βιβλίων. Μέσα από διασκεδαστικές αποστολές, τα παιδιά γνωρίζουν την εξέλιξη του βιβλίου μέσα από βιβλία διαφορετικών εποχών και από διαφορετικά μέρη του κόσμου,ž ερευνούν πολλά και διαφορετικά βιβλία των εκδόσεων Μεταίχμιο,ž «ακούν» και αποκωδικοποιούν στοιχεία που ξεπηδούν μέσα από τις πολλαπλές μορφές που μπορούν τα βιβλία να πάρουν. Τα πιο ιδιαίτερα βιβλία, όμως, δεν έχουν ακόμη «γεννηθεί»! Τα παιδιά πειραματίζονται ελεύθερα με θέματα και υλικά και δημιουργούν βιβλία, με φαντασία και τη δική τους μοναδική πινελιά!
Σχεδιασμός: Καλλιόπη Κουτρουμπή, μουσειολόγος – μουσειοπαιδαγωγός
Εμψύχωση: Καλλιόπη Κουτρουμπή, Κατερίνα Φωτοπούλου,
Έπειτα από 2 χρόνια αναβολής των σχολικών επισκέψεων λόγω covid,επιτέλους στις 29 Μαρτίου,πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη των:Δ' και ΣΤ' τάξεων στο Ο.Α.Κ.Α. όπου τα παιδιά ξεναγήθηκαν και συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό σε αθλητικά προγράμματα υπό την καθοδήγηση έμπειρων γυμναστών.
Καλημέρα σας,
Αγαπητοί γονείς,
Βάσει του με αριθμό πρωτ. 31401/2022 εγγράφου του ΥΠΑΙΘ, την Πέμπτη 24 Μαρτίου 2022, θα πραγματοποιηθούν μέσα στις αίθουσες, εκδηλώσεις ανά τμήμα, για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 .Όλοι οι μαθητές θα προσέλθουν στο σχολείο κανονικά, από 08.00- 08.15 π.μ. και θα αποχωρήσουν μετά το τέλος των εκδηλώσεων στις 09.40 π.μ., με δική σας ευθύνη. Την ημέρα εκείνη ΔΕΝ θα λειτουργήσει η Πρωινή ζώνη και το Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Σε ό,τι αφορά βεβαιώσεις επίσκεψης στο σχολείο, προκειμένου να εξασφαλίσετε άδεια από την εργασία σας, θα τις ζητάτε την προηγούμενη ημέρα μέσω των παιδιών απο τους δασκάλους τους και θα σας δοθούν την Πέμπτη.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΝΣΗ
Πληροφορίες στο συνημμένο έγγραφο.
Παρατείνεται μέχρι και τη Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022, η προθεσμία εγγραφών σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2022-23.
Πληροφοριες στο συνημμενο εγγραφο.
Σε ό,τι αφορά στην ενδυμασία των μαθητών/τριών των Ε ’& ΣΤ’ τάξεων, που θα συμμετάσχουν στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου 2022, σας ενημερώνουμε ότι αυτή περιλαμβάνει τα εξής:
-ΚΟΡΙΤΣΙΑ: Άσπρο πουκάμισο, λεπτό σκούρο μπλε πουλόβερ (V), σκούρα μπλε φούστα, μπλε φουλάρι, άσπρο καλσόν & μαύρα παπούτσια.
*Η κονκάρδα θα χορηγηθεί από το σχολείο.
-ΑΓΟΡΙΑ: Άσπρο πουκάμισο, λεπτό σκούρο μπλε πουλόβερ (V), σκούρο μπλε παντελόνι, μπλε γραβάτα & μαύρα παπούτσια (ΠΡΟΣΟΧΗ!! αν πρόκειται για αθλητικά παπούτσια, να είναι μαύρα ).
*Η κονκάρδα θα χορηγηθεί από το σχολείο.
Ο/ Η σημαιοφόρος ,οι παραστάτες, οι διμοιρίτες καθώς και ο μαθητής που θα φέρει την ταμπέλα του σχολείου να φορούν άσπρα γάντια
Ανεξαρτήτως καιρού και για λόγους καλής παρουσίας τα πουλόβερ να φορεθούν οπωσδήποτε ( η απόσταση της παρέλασης είναι λίγα μόνο μέτρα).
Παρακαλούμε θερμά να φροντίσετε έγκαιρα για τα παραπάνω, ώστε το σχολείο μας να έχει μια καλή και αξιοπρεπή παρουσία στην παρέλαση.
Παρακαλούμε διάβαστε και τα συνημμένα έγγραφα.
Από τη Διεύθυνση